понеделник, 9 август 2010 г.

Да го наречем Хикс...

Срещам един тип, чиито име не мога да запомня. След пет минути вече съжалявам , че говоря с него. Знае за Париж повече отколкото парижани, без да е стъпвал там- художниците процъфтявали, галериите работели на пълен ход. Подхвърлям му, че продажбата на картина в Париж е събитие и се разчита основно на американски туристи. Самият той не пътувал , тъй като не владеел чужди езици, но междувременно е спечелил конкурс за преподавател в университет. Какво ли преподава на младите и интелигентни хора, както сам се изрази? Ако реши да бъде отшелник бих го адмирирал, но да нямаш глобален поглед за света, да не познаваш последните новости и класиката от оригинала и да живуркаш под крилото на незнанието, накичен с титли и дипломи, това не е само лингвинистичен грях. Този тип преподаватели е доста разпространен у нас и само пълния мрак въдворен от посредствеността, позволява да се скрие безличността им с благозвучните префикси: доцент или професор.
Хикс продължава да реди готови фрази, като последната, след сбогуването е : Радвам се, че още се бориш!
Ето нещо, което никога не съм правил. Борбата за мен е по-непоносима дори от сушата на пустинята и от омразният шум на топка удряна в гаражна врата. Винаги съм смятал, че на тепиха за борба се появяват само посредствени състезатели, плувнали в миризмата на безверието. През целия си живот съм работил за онзи, който ми е подарил таланта и изпитвам отговорност само пред него . Той ме свързва и с хора, които са моя опора и продължение на вдъхновението. Моята борба се изразява в укрепване на вярата и в разнообразяване сюжетността на сънищата...

5 коментара:

  1. Г-н Томи (Асенов), поздравявам ви за новия дизайн... Разбира се и за страхотната Ви последна публикация :)

    ОтговорИзтриване
  2. Hanko, поздравявам Ви за новата визия на блога. Вдъхновяваща е! Много ми харесва. :)

    ОтговорИзтриване
  3. благодаря ви/стана съвсем случайно, наистина...Снимката е на замъка Фонтенбло, Даяна ще го харесаш;)), а защо не и Пърсивал?

    ОтговорИзтриване
  4. Дублирането на коментарите също стана съвсем случайно между другото, сега забелязах, не знам защо :) А замъка много ми харесва, сигурно на живо е още по-хубав.

    ОтговорИзтриване
  5. Харесвам погледът ти върху думата 'борба'. За мен вдъхновението носи стойността на всеки смисъл и всяка мислена мечта. Кой се нуждае от бойното поле? Някой примирил се, с идеята, че няма право да бъде победил, а се нуждае от признание, иска да го извоюва, но не с окраски на дъги или усмивки, а насила ..? Може би...
    Светът, летящ през облаци на вдъхновение, вижда всеки друг така по-прост.. Все пак е окрилен, все пак се рее, и не му е нужен боен вик за да се смее.

    ОтговорИзтриване